עבודה זרה - במחלוקת אי ריחא מילתא | ים התלמוד | פורום אוצר התורה עבודה זרה - במחלוקת אי ריחא מילתא | ים התלמוד | פורום אוצר התורה
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

ממגד שמים

משתמש ותיק
gemgemgemgem
פרסם 5 מאמרים
הודעות
445
תודות
1,098
נקודות
207
ק"ט לי במח' אביי ורבא,
אם לאביי הויא דאורייתא ולוקין ע"ז?
ואמאי לא מייתי הסו' המקבילה בפרק כל שעה אי קול ומראה וריח יש בהם מעילה?
ועוד מאי מייתי רבא ראיה מכמון, הרי תרומה ל"ה איסור הנאה , ואולי במקום שיש איסור הנאה הדבר אכן אסור.
לא זכיתי לעמוד בסוד קדושים.
 
ועוד מאי מייתי רבא ראיה מכמון, הרי תרומה ל"ה איסור הנאה , ואולי במקום שיש איסור הנאה הדבר אכן אסור.
לא זכיתי לעמוד בסוד קדושים.
מהטעם שכתבתי אי"ז קשור כלל לאיסור הנאה, אלא לאיסור אכילה בלבד
 
כי אינו עצמות האיסור, מה הבעיה?
אבל היי"נ הוי איסו"ה מהתו' וא"כ בהיות ולהריח חשיבא הנאה מעצם הדבר- שלפיכך יש מעילה לפני שתעלה תימרתו, מ"ט שרי לכתחי' להריח.
נסתרה דרכי [-תרתי משמע]
 
אבל היי"נ הוי איסו"ה מהתו' וא"כ בהיות ולהריח חשיבא הנאה מעצם הדבר- שלפיכך יש מעילה לפני שתעלה תימרתו, מ"ט שרי לכתחי' להריח.
נסתרה דרכי [-תרתי משמע]
שם הוא הנאה מגוף האיסור
אבל בנידון דריחא מילתא גוף האיסור אינו לפנינו, ורק השאלה אם נאסר הלחם מכח ריח האיסור שבו, אבל לא שייך בו עכשיו הנאה מגוף היין
 
רבא איירי בריש הסוגיא בבת תיוהא שמריח חבית של יין נסך, היכן טעותי?
אבל כבר אינו נחשב יין לולא שיש לו ריח יין, וזה גופא הנידון אם הריח מחשיבו כיין וממילא אסור כיין או שאין הריח מחשיבו כיין וממילא אין בו שום איסור כלל
 
אבל כבר אינו נחשב יין לולא שיש לו ריח יין, וזה גופא הנידון אם הריח מחשיבו כיין וממילא אסור כיין או שאין הריח מחשיבו כיין וממילא אין בו שום איסור כלל
מחילה. יעיין מר שנית. בתחילת העמוד איירי מחלא וריחא חמרא. אח"כ איירינן בבת תיוהא על יין גמור ללא קלקול כלל וצ"ע שוב.
 

הודעות מומלצות

איך יתכן אדם שמקיים מצוה בחפץ שאינו שלו ויוצא...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון