חידה בתלמוד וחז"ל - בלול מכמה מינים | פורום אוצר התורה חידה בתלמוד וחז"ל - בלול מכמה מינים | פורום אוצר התורה

חידה בתלמוד וחז"ל בלול מכמה מינים

מדובר כאן על 6 תינוקות שהתערבבו
אחד אימו עבד
אחד אימומשוחרר
אחד אימו לוי
אחד אימו ישראל
אחד אימו חלל
אחד אימו נתין ממזר
כל אחד מהם שישית מכל סוג
נראה לי שיש גמרא ביבמות שמדברת על זה
 
מדובר כאן על 6 תינוקות שהתערבבו
אחד אימו עבד
אחד אימומשוחרר
אחד אימו לוי
אחד אימו ישראל
אחד אימו חלל
אחד אימו נתין ממזר
כל אחד מהם שישית מכל סוג
נראה לי שיש גמרא ביבמות שמדברת על זה
אח, מה פתאום!
שם כל אחד מהם הוא באמת רק משהו אחד, ומספק הוא צריך לנהוג את הדינים של כולם.
אני מדבר על אחד שהוא באמת בלול מכולם וכל שישית בו הוא חלק אחר (בסוד אגלה שיכול להיות שזה אפי' מתחלק לשבע, רק בזה אני לא בטוח)

ואגב, רוב הדברים שציינת לא תלויים באמא אלא באבא
 
כשאמו השפחה התחתנה עם לוי, ואחר כך נולד הוא - ואינו ברור אם נולד מהלוי?
דבר ראשון שם לא משנה ממי הוא נולד, ברגע שאימו שפחה אז גם הוא עבד
ודבר שני, בכר הבהרתי שאין הכוונה לדבר מסופק, אלא לדבר ודאי
 
כיצד יתכן אדם-

שישיתו שישיתו, או גם וגם?
מה לא מובן?
כל שישית משהו אחר
חוץ מנתין ממזר שאותו שישית הוא שתיהם
וגם זה אולי יכול להתחלק, רק בזה אני לא בטוח
 
יש במנ"ח חישוב כזה על א' שיכול להיות גם כהן גם לוי וגם ישראל - איני זוכר כעת מקומו, אבל זה בנוי על חצי' שפחה וחב"ח ומשם מתגלגל הלאה.
ע"ד שפחה של כמה שותפים, שיחרר האחד חלקו ובא עלי' כהן, ואח"כ שיחרר השני ובא עלי' לוי וכיו"ב.
 
נערך לאחרונה על ידי מנחה:
ע"ד שפחה של כמה שותפים, שיחרר האחד חלקו ובא עלי' כהן, ואח"כ שיחרר השני ובא עלי' לוי וכיו"ב.
זה קצת מסתבך הכיוון שאמרת, אבל התחלת טוב.
שים לב שפה מדובר גם בכאלו שהולכים בהם אחרי האבא, גם בכאלו שהולכים בהם אחרי האמא, וגם בכאלו שהולכים בהם אחר הפסול, אז הכל צריך להסתדר יחד...
 
אני מנסה, התבלבתי בעצמי בחישוב.

היתה חציה שפחה חציה בת חורין ובא עליה לוי,
נולדה בת היא חצי שפחה חצי לויה.
כמו"כ היה כהן שבא על ח"ש חב"ח גרושה ונולד בן, הבן הוא חצי כהן חלל חצי עבד,
החצי עבד חצי כהן חלל בא על החצי שפחה חצי לויה,
הבן שנולד הוא חלל לוי ועבד.
הוא בא על חצי שפחה חצי ישראלית,
הבן הנולד חלל לוי עבד וישראל.
הוא בא על חצי ממזרת (שנולדה מחצי ממזר חצי משוחרר).
הבן הוא חלל לוי עבד ישראל וממזר,
ואם נשתחרר חצי מעבדותו הרי הוא גם משוחרר.
 
הוא בא על חצי ממזרת (שנולדה מחצי ממזר חצי משוחרר).
הבן הוא חלל לוי עבד ישראל וממזר,
ממ"נ, אם היא שפחה (בחצי שאינה ממזרת) אז הולד מתייחס רק אחריה, בחצי שפחה משום שפחה ובחצי ממזרת משום פגום
ואם בחצי השני אינה שפחה, אין הוולד עבד כלל

אתה בכיוון הנכון, רק צריך לבדוק את כל הפרטים
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון