א. שיטת החזון איש ידועה שבטחון הוא להאמין שרק הוא פועל הכל ולא הסיבות וגם בעת צרה עי תשובה ותפילה ומעשט הכל יכול להשתנות. ולהשקיע בזה ולא בהשתדלות גשמית.
ב. ישנם שיטות ע במכתב מאליהו עפ הגמרא בסוף סוטה בטלו אנשי אמנה ופירש רשי אנשים הבוטחים בקבה לבזבז מממונם לצדקה וצרכי מצוה.
ג. עיין בספר המספיק לעובדי השם לרא בן הרמבם שמונה מדרגות שונות בבטחון. ודרגת החזון איש נקראת בפיו הפקדה. שמפקיד כל עניניו להשם.
ד. בספר העיקרים. וגם מגמרא סוף ברכות גבי הלל. בוטח בה משמועה רעה לא יירא. משמע דאכן יהיה טוב. וע בביאור הגרא על הגמרא. בשתי הלישנות. ובמהרל שער הבטחון בנתיבות עולם. ודוק.
א. שיטת החזון איש ידועה שבטחון הוא להאמין שרק הוא פועל הכל ולא הסיבות וגם בעת צרה עי תשובה ותפילה ומעשט הכל יכול להשתנות. ולהשקיע בזה ולא בהשתדלות גשמית.
שמעתי פעם מהגרי"מ ארלנגר שליט"א שהחזו"א גם מודה שיש דרגה בבטחון שבוטח שאכן יהיה טוב, רק הוא סובר שזו דרגה גבוהה ואינה נדרשת מהאדם באופן רגיל, והפירוש הפשוט בבטחון הוא להאמין וכו'.
שמעתי פעם מהגרי"מ ארלנגר שליט"א שהחזו"א גם מודה שיש דרגה בבטחון שבוטח שאכן יהיה טוב, רק הוא סובר שזו דרגה גבוהה ואינה נדרשת מהאדם באופן רגיל, והפירוש הפשוט בבטחון הוא להאמין וכו'.