חידה בהלכה - אכל יותר ונפטר מברכה - הכיצד? | אוצר החידות חידה בהלכה - אכל יותר ונפטר מברכה - הכיצד? | אוצר החידות
  • שדרוג מדור המאמרים – מידע חשוב! לכל חו"ר הפורום שליט"א אנו שמחים לעדכן כי בעקבות בקשות רבות מצד הכותבים, מערכת המאמרים באתר עומדת בפני שדרוג גדול שיעניק חויית קריאה, תגובה וניהול מתקדמת יותר כולל סטטיסטיקות מאמרים תגובות ועוד ועוד. בשלב זה אנחנו מעבירים את מאות המאמרים למדור המשודרג. ואי לכך מדור המאמרים הנוכחי נחסם לפרסום מאמרים חדשים ותגובות, עד לפתיחתו הרשמית של המדור החדש בשבוע הבא בעזרת ה'. לתשומת לבכם: בעקבות מעבר התכנים ממערכת המאמר הישנה לחדשה כל המאמרים והתכנים יועברו בשלמותם. אך מספר התגובות שנספר בפרופיל אישי עשוי לרדת, מכיון שהמערכת החדשה סופרת תגובות בנפרד ממערכת הפורומים הרגילה. זו פעולה תקינה ומוכרת במערכת ואין מדובר באובדן תוכן, אלא בשינוי טכני בספירת ההודעות. תודה על הסבלנות וההבנה, וב"ה מובטחת חוויית שימוש טובה יותר לכל כותב וקורא! בברכה צוות ההנהלה

אוהב ספר

משתמש מוביל
gemgemgemgemgem
פרסם 30 מאמרים!
פותח האשכול
הודעות
1,703
תודות
3,668
נקודות
485
כיצד יתכן- אדם רוצה לאכול עוגיה, אומרים לו אם קודם אכלת תפוח שלם אתה לא צריך לברך על העוגיה, ואם קודם אכלת רק חצי תפוח עליך לברך על העוגיה?
 
פִּתָרוֹן
אכל עוגיה ותפוח שניהם פחות מכשיעור, ובצירוף שניהם יש כזית, ובירך בונ"פ, דיצא ידי ברכה אחרונה על שניהם, כנפסק במג"א ומשנ"ב ריש סי' ר"י, ולכן צריך ברכה ראשונה שוב על העוגיה, אבל אם בתפוח היה כזית, נמצא שברכת בונ"פ היה על התפוח לבד, והעוגיה לא נפטרה, לכן אי"צ לברך על מה שרוצה לאכול עתה.
ודאי יותר מהותי
מה שאתה כתבת, אז טפל בכלל לא קשור, וגם אכילה גסה זה תלוי במציאות הטכנית, לא זה התשובה לחידה (אך כמובן שיש פרטים שלא הוזכרו בחידה, כי אם לא היא לא תהיה חידה)
 
מדובר בברכה אחרונה
שאם אכל תפוח שלם ופחות מכזית עוגיה מברך בורא נפשות
יכיון להוציא העוגיה ואם חצי תפוח לא יברך ברכה אחרונה
ולפי''ז הא דקאמר בשאלה 'תפוח שלם' הי' או דמסתמא בזה ודאי איכא כשיעור, או משום דעת הסוברים דעל בריה מברכים אף אם אין בה כשיעור.
 
נערך לאחרונה:
כיצד יתכן- אדם רוצה לאכול עוגיה, אומרים לו אם קודם אכלת תפוח שלם אתה לא צריך לברך על העוגיה, ואם קודם אכלת רק חצי תפוח עליך לברך על העוגיה?
יין פוטר שאר משקין רק בשתה רביעית [דרך החיים- הו"ד בביאור הלכה קעד]
 
איירי שאכל עוגיה פחות מכשיעור והסיח דעת מזה, ושוב אכל תפוח, וממילא אם אכל שלם הרי זה משמר את המזונות כיון שמתחייב במעין שלש, ואם אכל חצי בטל המזונות ושוב צריך ברכת מזונות.
 
אכל עוגיה ותפוח שניהם פחות מכשיעור, ובצירוף שניהם יש כזית, ובירך בונ"פ, דיצא ידי ברכה אחרונה על שניהם, כנפסק במג"א ומשנ"ב ריש סי' ר"י, ולכן צריך ברכה ראשונה שוב על העוגיה, אבל אם בתפוח היה כזית, נמצא שברכת בונ"פ היה על התפוח לבד, והעוגיה לא נפטרה, לכן אי"צ לברך על מה שרוצה לאכול עתה.
 
פִּתָרוֹן
אכל עוגיה ותפוח שניהם פחות מכשיעור, ובצירוף שניהם יש כזית, ובירך בונ"פ, דיצא ידי ברכה אחרונה על שניהם, כנפסק במג"א ומשנ"ב ריש סי' ר"י, ולכן צריך ברכה ראשונה שוב על העוגיה, אבל אם בתפוח היה כזית, נמצא שברכת בונ"פ היה על התפוח לבד, והעוגיה לא נפטרה, לכן אי"צ לברך על מה שרוצה לאכול עתה.
סוף סוף!
תודה רבה!
עלה והצלח!
 

חברים מקוונים לאחרונה

הודעות מומלצות

איך עורכים את ההודעות בבלוג?
@אוצר...

משתמשים שצופים באשכול הזה

חזור
חלק עליון