בשעה"צ כתוב שאם זה חולי שנופל למשכב הוא כבר לא חייב כיון שזה לא דרך חירותד' כוסות?
כתוב על רב יהודה כמדומה, שהיה שותה ד' כוסות יין והיה חוגר צדעיו עד עצרת.
אמנם לא כתוב שיש חיוב לעשות כן.
ד' כוסות?
כתוב על רב יהודה כמדומה, שהיה שותה ד' כוסות יין והיה חוגר צדעיו עד עצרת.
אמנם לא כתוב שיש חיוב לעשות כן.
מן הסתם, כוונתו להראות שיש אומרים שחיוב ד' כוסות דאורייתא, ואין ראיה לדרבנן@מפתח הזהב
לא התכוונתי שאין חיוב לשתות ד' כוסות.
אלא שלא מפורש בגמ' שיש חיוב לעשות את מה שעשה רב' יהודה
אכן, כי השאלה היאמן הסתם, כוונתו להראות שיש אומרים שחיוב ד' כוסות דאורייתא, ואין ראיה לדרבנן
היכן מוכח שאדם צריך להכניס עצמו לחולי בשביל קיום מצווה דרבנן?
פיקוח נפש?בהקדמת בני הגר"א לביאורו לשו"ע כ' שאמר הגר"א 'ובכל מקום שנאמר עשה אפילו בדברי סופרים שיעורו לקיים עד שתצא נפשו'.
וכ"כ בשדי חמד (כללים ח) 'והבאתי ראי' שבסידור תפילה דרך החיים ונהורא השלם כתב בענין פורים שקבלה מקדמונים שכ"מ שנזכר בגמרא חייב צריך להמית עצמו ע"ז, ומטו בי' גם בשם הגר"א ז"ל שהיה משתכר בפורים כפשוטו עד לסכנה כי מחייב אינש לבסומי בפורי' וחייב כמו מתחייב בנפשו'.
כנראה, כך כתוב.פיקוח נפש?
התכוונתי לשאול מה ההסבר.כנראה, כך כתוב.
כאן מנסים לבאר את זההתכוונתי לשאול מה ההסבר.